1. TRAVNJA 2013. 18:37h

NA KIOSICIMA Prve privatne novine u 50 godina u Mianmaru

Foto

Svijet
0

Tekst

─Źetiri privatna dnevna lista pojavila su se u ponedjeljak na kioscima u Mianmaru prvi put u skoro 50 godina, no mnoge druge najavljene novine nisu iza┼íle zbog nedostatka novca, zastarjele opreme, lo┼íe distribucijske mre┼że ili manjka novinara.

Vlasti su izdale odobrenja za 16 dnevnih listova, ali svjetlo dana ugledalo ih je samo ─Źetiri.

"Svi su primjerci novih novina rasprodani", kazao je jedan prodava─Ź na kiosku. Te┼íko je, me?utim, predvidjeti kako ─çe i─çi prodaja u budu─çnosti jer, kako tvrdi Kyi Kyi, tri su se tiskovine danas dijelile besplatno, a ─Źetvrti dnevni list se prodavao po cijeni od 150 kyata (jedna kuna).

Dnevnik Union Daily, blizak vladi i jedan od tri koja su dostupna besplatno, iskoristio je financijsku prednost da pretekne suparnike poput D-Wavea, oporbenog glasila Nacionalne lige za demokraciju (NLD) ─Źelnice Aung San Suu Kyi, koji nije uspio prikupiti novac za izla┼żenje na vrijeme.

Tri ostale tiskovine koje su se danas pojavile su Voice Daily, Golden Fresh Land i The Standard Time Daily. Izdaju se na burmanskom jeziku. Ministarstvo informiranja je pozvalo lokalne i strane investitore da se udru┼że u izdavanju novina New Light of Myanmar, biv┼íeg dr┼żavnog propagandnog glasila i jedinog na engleskom jeziku.

Reporteri bez granica (RSF) su stavili Mianmar na 151. mjesto od 179 zemalja po indeksu slobode medija, 18 mjesta više u odnosu na prethodnu godinu.

U sklopu reforma koje je najavila mianmarska civilna vlada, koja je preuzela vlast od vojne diktature 2011., jest i ┼íirenje slobode medija. Jedan od izdava─Źa iskreno je priznao da je vlada odobrila izla┼żenje privatnih novina prije nego li se o─Źekivalo, pa su mnogi od njih "uhva─çeni na spavanju" i nisu se stigli pripremiti. (Hina)

 

Dalje.com
1/0